Brisbane hoofdstad van Queensland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Brisbane hoofdstad van Queensland - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Brisbane hoofdstad van Queensland

Door: familiezandhuis

24 Juli 2010 | Australië, Brisbane

Op weg naar Brisbane, bij de warme bakker verse "bread rolls" ingeslagen. De reis vandaag is relatief kort en verloopt voorspoedig. Tegen half 12 komen we aan op onze camping Brisbane Holiday Village.

Voor het eerst kunnen we gebruik maken van onze stoeltjes en tafel en de zonneluifel. We halen een busplanner bij de receptie. Met lijn 161 en 111 kunnen we in 3 kwartier in het centrum van Brisbane zijn. Het is zaterdag dus dat wordt een dagje shoppen. De busverbinding is perfect. Er is veel geïnvesteerd in deze vorm van openbaar vervoer. Er is een infrastructuur met geheel gescheiden busbanen die bussen ongestoord in een hoge frequentie naar belangrijke punten in de (binnen-) stad leiden.

We stappen uit bij Victoria Bridge en maken kennis met een fraaie skyline van het centrum met Queen Street als hoofdstraat. Het is gezellig druk. We doorkruisen het oude centrum. Veel mensen zijn afkomstig uit Aziatische landen. Er zijn veel terrasjes, podia met live muziek, zitplaatsen waar mensen uitrusten en naar andere mensen kijken. Ook hier wordt het publiek in bijna elke winkel gelokt met "sale" en "50% off".

Terug in de camper besluiten we om morgen verder te reizen en om zo een dag extra te kunnen besteden aan ons bezoek aan Fraser Island of Cairns.

• 24 Juli 2010 - 14:03

Marian:

wat een prachtige camper hebben jullie.

• 24 Juli 2010 - 22:24

Nicole:

Leuk die groepsfoto!

• 25 Juli 2010 - 08:40

Karin:

Hallo luitjes, kunnen jullie het een beetje volhouden daar het ziet er zo relaxed uit.
    zulke grote gebouwen als op jullie foto's zie je hier niet. mooi om te zien. frank is ook al zo groot en slank, hij is flink veranderd.
    groetjes Karin.

• 27 Juli 2010 - 20:01

Nolda Ter Horst:

Van nicole gehoord over jullie site. Heb met grote verbazing het prachtige reisverslag gelezen en de de schitterende foto's bewonderd.Geweldig wat een mooie reis zijn jullie aan het maken. Nu even over Frank wat ben je slank geworden !!!!! en Frank ik heb iemand gevonden die voor je aan het netwerken is voor een mogelijk kamer in Groningen.Beste mannen en lieve Brigitte ik blijf jullie nu dagelijks volgen.Een lieve groet van Nolda