Mission Beach de laatste tussenstop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Mission Beach de laatste tussenstop - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Mission Beach de laatste tussenstop

Door: familiezandhuis

01 Augustus 2010 | Australië, Sydney

We nemen afscheid van een mooie camping en nemen een heleboel mooie herinneringen mee in onze reisbagage. De missie vandaag is simpel. 530 km noordwaarts rijden over higway 1. Het is zondag en er is merkbaar minder (vracht-) verkeer op de weg. De cruisecontrol op de maximaal toegestane snelheid en “here we go”. Het landschap wisselt sterk op dit traject. Op veel plaatsen zien we erg droge weidegronden waar magere witgrijze koeien in de warme zon liggen en staan. Het landschap wordt iets vlakker maar ook zien we af en toe hoge bergen verschijnen. Bij sommige plaatsen is duidelijk meer geïnvesteerd in infrastructuur en in met name de waterhuishouding. Er zijn dan mooi groene landbouwgronden met diverse gewassen. In deze streek zien we veel “sugar cane” (suikerriet). Er loopt een smalspoor door veel plaatsjes. Soms bij mensen door de achtertuin zo lijkt het. Dit zal wel een efficiënte manier zijn om het transport van de oogsten te regelen.

Dichtbij Townsville nemen we een korte pauze om te tanken en te lunchen . We zijn dan net over de helft. Het is buiten erg warm en de zon brandt er flink op los. Dan maar in de camper de verse broodjes opeten want daar is het met airco aangenaam koel. Volgens het navigatiesysteem is onze ETA (verwachte aankomsttijd) 17:05 uur. Dan hebben we nog net tijd genoeg om in daglicht onze overnachtingsplaats te vinden.

Rijdend in de camper kan degene die niet als chauffeur of bijrijder fungeert, de foto’s van de afgelopen 3 dagen bekijken en de reisverslagen uitwerken. Dat kan het beste zo snel mogelijk gedaan worden omdat dan de herinneringen – met name van details - nog vers zijn. Af en toe is er internetverbinding en kunnen onze mailboxen geraadpleegd worden. Héé ik zie via Gmail dat Stefan online is. Snel even een e-mailtje sturen want de verbinding kan zo weer wegvallen. Online chatten zal niet lukken want de kwaliteit van de verbinding is te wisselend.

Frank is momenteel chauffeur en we rijden nu een traject met flinke hellingen (8%, 10%) dus even de snelheid aanpassen. Dan plots een kreet van Frank. Wow!! En er scheert een grote vogel kort voor onze auto langs. Het gaat net goed en we raken het beest niet. De inschatting is dat het een roofvogel is geweest.

Vlak vóór Mission Beach spot Frank Wallabies op een zandweg. Wallabies zijn kleine tot middelgrote kangoeroes. Stoppen en omdraaien om ze te bekijken en mogelijk te fotograferen. Wanneer we weer op de plek terug zijn gekeerd zitten de 2 Wallabies er nog. Ze verdwijnen snel in het hoge gras zodra we te dicht in de buurt komen. Net te vroeg om ze te fotograferen. We rijden door naar onze camping. Bij de receptie krijgen we een tip over een plek waar we nog Wallabies kunnen zien. Het is half zes en het schemert. We rijden direct naar de aangegeven plaats een paar minuten rijden vanaf onze camping. Inderdaad zien we op een grasveld gelegen op een heuvel een stuk of 7 Wallabies. Ze houden ons nauwlettend in de gaten. We "besluipen" de dieren om ze van dichterbij te kunnen fotograferen. Ze springen op de typische wijze van een kangoeroe weg wanneer we te dichtbij komen. Dat lijkt jammer maar is voor de foto's wel leuk want een stil zittende Wallabie is niet echt spectaculair. Het lijkt zeker op grotere afstand veel op een groot uitgevallen haas.

Het wordt donker en we zoeken onze plek op camping "Hideaway Holiday Village" op. Tijd voor een paar heerlijke pancakes. Na het eten nemen we de plannen voor de 3 dagen in Cairns door.

• 01 Augustus 2010 - 11:31

Marian:

dat was schrikken met de roofvogel,maar gelukkig goed afgelopen.geniet van Mission Beach en wij genieten weer mee van jullie verslag.

• 01 Augustus 2010 - 17:18

Nicole:

Top verhalen! heel veel plezier nog de 6 laatste daagjes! en we zien elkaar weer in Nederland! Zal jullie sms sturen als we aan zijn gekomen in Turkije! Liefs xx