Sydney de terugreis is begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Sydney de terugreis is begonnen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Sydney de terugreis is begonnen

Door: familiezandhuis

05 Augustus 2010 | Australië, Sydney

Het is bijna 28 C op onze hotelkamer wanneer we de kamer betreden en de thermostaat bekijken. Snel lager zetten en de jassen uit. We zijn weer terug in Hotel Bayview Boulevard. Dit keer 4 etages hoger in kamer 1806.

Vanochtend in Cairns lekker uitgeslapen tot 8 uur. Het ontbijt gaat anders dan anders. Er is het besef dat het vandaag afgelopen is. Vanmiddag scheiden onze wegen. De laatste zaken inpakken, de camper schoonmaken en net op tijd, iets voor 10 uur, verlaten we de camping.

Eerste stop is het postkantoor waar we een doos met spullen versturen. Aansluitend brengen we Frank naar zijn hostel - Calypso Inn - in Digger Street. Hij blijft daar een aantal dagen om van daaruit nog een paar trips in de buurt van Cairns te doen.
Nadat de koffer in het hostel is afgeleverd zoeken we een plekje op bij een park om een kleine lunch te nuttigen. De opstijgende vliegtuigen van het nabij gelegen vliegveld gaan over die locatie. Ze maken daar net een scherpe draai richting oceaan. Daar vliegen wij over een paar uur ook.
Het is tijd om de brandstoftank vol te gooien met diesel en de camper in te leveren. We zijn binnen een paar minuten bij het KEA depot en de formaliteiten van het inleveren en de controle verlopen vlotjes. We hebben in ruim 3 weken tijd 4.035 km gereden van depot Melbourne naar depot Cairns. Er wordt een taxi geregeld en 20 minuten later staan we bij de incheck balie. Alleen even bagage afgeven. We zitten tegen de limiet van het gewicht van de "checked-in bagage" . Althans volgens onze eigen meting. Gelukkig blijven we ook volgens de meting door Qantas onder de limiet.

Frank gaat mee naar de vertrekhal. We eten nog iets omdat we pas tegen tienen in ons hotel verwachten aan te komen.
Om 16:59 kunnen we aan boord. Nog een keer omdraaien en zwaaien en we verdwijnen in de slurf naar het vliegtuig.

Deze binnenlandse vlucht gaat snel. Sneller dan ingepland, al om 19:50 landen we in Sydney. Terwijl we nog in het vliegtuig zitten, ziet Brigitte onze knalgele bagage al op de transportwagentjes liggen. We zitten achterin het vliegtuig en gaan als laatste van boord. Onze gele koffers lopen al op de carrousel terwijl wij aan komen lopen. Taxi's rijden buiten af en aan. Er staan 2 lange rijen maar zeer strak en gedisciplineerd worden de wachtende passagiers naar 10 taxistandplaatsen gedirigeerd. Een lange file taxi's schuift voortdurend voorbij en slurpt op die manier telkens 10 klanten op. De rijen worden snel kleiner. Onze taxirit lijkt korter te duren dan voorgaande keren in Sydney. Waarschijnlijk het gevolg van bekendheid met de route.
De receptioniste in het hotel herkent ons van het eerste bezoek.

De koffers op de kamer gezet en dan de stad in naar Woolworths bij Townshall Station. Hier is een " internetcorner" met een stuk of 50 computers. Voor $5 mogen we 100 minuten een pc met toegang tot het internet gebruiken.
Even de e-mail checken en contact zoeken met Frank via Skype. Dan is het tijd om terug te gaan naar het hotel. In minder dan 3 uur tijd vlogen we vandaag van Cairns naar Sydney, een traject waar we met de camper ongeveer 3 weken over hebben gedaan. Het kan verkeren.

• 05 Augustus 2010 - 15:05

Marian:

wat een temperatuur verschil hé van Cairns en Sydney.het eerste deel van de reis zit er al op.nu nog weer de lange vlucht naar nederland.goede vlucht gewenst.groeten van Marian.

• 05 Augustus 2010 - 15:38

Herold:

Mooie bespiegeling, zo als één van de laatste zinsneden, 3 uur vliegen, versus 3 weken reizen. Het kan inderdaad verkeren, daar heeft het toevallig ook betrekking op. Nogmaals, goede reis terug.