Dag 10 Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Dag 10 Nanaimo - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Dag 10 Nanaimo

Door: Herman

10 Augustus 2013 | Canada, Nanaimo

We vertrekken om 10 uur van de camping, nadat we eerst de grey water tank hebben leeg gemaakt. Bij een speciale stortplek bij het sanitairgebouw kunnen we het afvalwater lozen. We rijden de camping af en de eerste 15 kilometer tot de afslag naar Highway 19 is weer stuiteren. Eenmaal op de 19 rijden we probleemloos in zuidelijke richting.

We moeten nog wel een keer flink remmen omdat er een volwassen ree en een jonge ree midden op de snelweg staan. De volwassen ree gaat snel aan de kant wanneer wij naderen maar de jonge ree weet niet wat hij moet doen en blijft in het midden staan draaien. Van de andere kant nadert een tegenligger die ook snelheid mindert. Uiteindelijk kiest de jonge ree een kant. Laat dat nou net de andere kant zijn dan die de volwassen ree heeft gekozen. Wij vervolgen onze reis.

Bij Campbell River een kleine pauze en wisseling van chauffeur. Tegen 14 uur zijn we in Nanaimo en stoppen bij een Wallmart Centre om proviand voor vandaag en morgen in te slaan. Morgen moeten we erg vroeg vertrekken omdat we de veerboot van 06:20 uur hebben geboekt. Een uur tot 30 minuten vóór vertrek inchecken. Dat betekent om 05:00 uur van de camping af rijden.

Op de Living Forest campground hebben we een mooie ruime plek. De camper achterwaarts erin, stroom aansluiten en een korte wandeling over het park. Bij het café genieten we met een ijsje op het terras in de zon van het mooie uitzicht op de Strait of Georgia. Een kleine trail aan de rand van de camping leidt ons naar een ocean view punt en terug naar onze plek.

Wij bereiden de avondmaaltijd, lezen nog even en gaan op tijd slapen. Het wordt een korte nacht.

• 11 Augustus 2013 - 22:36

Annemieke:

Hello there!
    Ik ben terug van een paar daagjes vakantie en heb vanavond alle mooie en leuke leesverslagen doorgenomen. Wat een ongelooflijke ervaringen zeg, prachtig! En dan die foto's, het is net of ik erbij ben maar in de 'kofferbak' van jullie camper meereis.... :-)
    Veel plezier nog en take care!
    Groetjes,
    Annemieke