Dag 21 Denpasar – Festival - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Dag 21 Denpasar – Festival - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Dag 21 Denpasar – Festival

24 Augustus 2014 | Indonesië, Denpasar

Vandaag is bijna een kopie van gisteren. Na het ontbijt en gaan we weer naar het strand. Brigitte en Frank maken gebruik van de aanbieding van een gratis massage. Na dit uitgebreide bezoek aan het strand lopen we over het wandelpand langs het strand in de richting van het “Sanur Village Festival”. Op veel plekken hangen posters of wapperen reclamevlaggen met de mededeling dat dit festival van 20 t/m 24 augustus is.

Na een kilometer wandelpad met een aaneengesloten rij eettentjes en stalletjes met souvenirs kiezen we een smal pad tussen de gebouwen door om uit te komen in een winkelstraat. Bij Hardy’s mall, een warenhuis inclusief supermarkt, halen we drinkwater, frisdrank en (seconden) lijm. Met de lijm kunnen we kleine reparaties aan sandalen en schoenen uitvoeren. Er zijn gisteren en vanmorgen twee kleine dingen kapot gegaan aan het schoeisel. Met de lijm is het euvel snel verholpen en kunnen we weer verder.

Op een gegeven moment komen we bij een kruispunt waar verkeersregelaars het verkeer tegenhouden en een omleiding laten nemen. Wandelaars kunnen doorlopen. Kort na dit punt zien we een grote mensenmassa op straat en op de trottoirs. Op de straat en in enkele zijstraatjes staan groepen fraai versierde en aangeklede mensen. Zij zijn onderdeel van de festivalparade. Wij vallen dus met de neus in de boter. Elke groep heeft een grote wagen met een pop of een draagbaar met een speciale persoon erop. De kleding, speciale attributen en de opgemaakte gezichten zijn voor ons zeer bijzonder en een reden om veel foto’s te maken. We lopen over het trottoir achter de rijen met mensen een heel stuk mee met de parade. Ook in het publiek staan en zitten veel mensen die een foto waard zijn. Wij moeten terug op het punt waar een podium is gebouwd en een speaker de verschillende groepen aankondigt. Elke groep staat even stil bij het podium en voert een kleine show uit. Kennelijk is dit ook een plek waar een beoordeling door een jury plaats vindt. Op de weg terug zien we dat veel mensen van de groepen op de grond zitten. Het duurt lang voordat zij een plekje kunnen opschuiven in de richting van het podium.

Wij lopen terug naar “The Village” een Italiaans restaurant dat we al eerder hadden opgemerkt. De menukaart ziet er veelbelovend uit. We nemen een “homemade tagliatella” en Tasmaanse zalm en sluiten af met Tiramizu en Italiaans ijs. Het smaakt allemaal voortreffelijk. Het is nog ruim 2 kilometer naar ons hotel en we besluiten gebruik te maken van de gratis taxiservice van het hotel. De taxi staat binnen 5 minuten klaar en in minder dan 10 minuten zijn we terug bij het hotel.

Het samenstellen van een reisplan is in ruim een uur gebeurd. We voeren de te bezoeken plaatsen in Google Maps in en hebben zo een landkaart met route en een routebeschrijving. De reistijd en totale afstand lijken binnen 2 reisdagen te passen. Zo kunnen we morgen snel tot zaken komen met onze gids.

• 25 Augustus 2014 - 15:37

Marian Klaren:

Zo te lezen genieten jullie weer volop.
    Wij wensen jullie op Bali ook fijne dagen.Lekker genieten van deze
    schitterende reis.
    Groeten van Bouke en Marian.