Haven, baai, strand en oceaan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Haven, baai, strand en oceaan - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Haven, baai, strand en oceaan

Door: familiezandhuis

13 Juli 2010 | Australië, Sydney

Dag 3 is de laatste volle dag in Sydney. Nu wel op tijd op om onze plannen te realiseren.

Wederom met de benenwagen, nu richting Darling Harbour. Het eerste deel tot aan Queen Victoria Building is nu al zeer bekend terrein geworden en het af te leggen traject lijkt daardoor elke keer korter te worden.
Bij Darling Harbour aan gekomen zien we snel enkele zeer grote gebouwen van enkele mij bekende bedrijven Ernst & Young, Rabobank, ING Direct. Toeval ?

Eerste doel is het Wildlife World. Een interessante rondtocht langs "worlds most venomous spider", "worlds most dangerous bird", "worlds largest crocodile", "worlds biggest cocroch". Of dat allemaal klopt weet ik niet maar het verkoopt kennelijk goed en was wel leuk om te zien. Een reusachtige krokodil met een doorkijk in een onderwater bassin. Een groep schoolkinderen was "very impressed : That is a pretty big crocodile. Prety big? That is HUGE!! look at his tail!!
De Koala beren lagen in de slaapstand in de bomen.

Buiten gekomen op zoek naar een gelegenheid voor een kop koffie. The Black Bird leek een goede plek met fraai uitzicht vanaf een terras op de 1e verdieping. Coffee Mocha smaakt uitstekend.

Tickets voor een tochtje met de ferry naar Circular Quay. Voorop de ferry een fraai uitzicht en de beste mogelijkheid om foto's te maken.

Aansluitend ook maar een tocht met de Manly ferry geboekt. Dat werd nog haasten want in de rij voor het ticket verkooppunt zagen we dat de toegang over 2 minuten gesloten zou worden en dan zouden we een half uur moeten wachten op de volgende ferry.
Tickets afgedrukt en een klein sprintje. Pff net op tijd.

De tocht naar Manly duurde een half uurtje en voer langs de opening in de kustlijn waar de oceaan te zien is. Het weer begon te verslechteren maar we waren nog op tijd om "Manly Beach aan de oceaan te zien. Volgens ons was dit plek waar Frank door Maaike gefotografeerd is terwijl hij een acrobatische sprong produceert op het strand".

Tijdens de terugtocht begint het te regenen en nemen we plaats binnen in de ferry. Er is een "Free WIFI hotspot" dus werk ik vanaf mijn mobiele telefoon even Facebook bij en raadpleeg ik even mijn mailboxen.

Terug op de hotelkamer online ingecheckt voor de vlucht morgen naar Melbourne. Op tijd uit de veren om te ontbijten, de koffers in te pakken, uit checken en een taxi regelen.

Sydney ligt al bijna weer achter ons. Een prima start van ons verblijf hier.

• 13 Juli 2010 - 18:26

Nicole:

Heeeé wat gaaf! kunnen we jullie mooi bijhouden! erg leuk! wat fijn dat alles goed is verlopen! het klinkt allemaal erg gaaf! wel grappig jullie zijn gewoon nu op dezelfde plek als Frank paar maanden geleden! leuk hoor, doe Frank de groetjes! en zeg mama dat zumba'en wordt helemaal leuk na de vakantie! heb net de eerste les gehad wat lachen! liefs Nicole