Oldenzaal thuis - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Oldenzaal thuis - Reisverslag uit Oldenzaal, Nederland van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Oldenzaal thuis

Door: familiezandhuis

07 Augustus 2010 | Nederland, Oldenzaal

We zitten in een zeer comfortabele Airbus A380-800, het grootste passagiersvliegtuig (850 passagiers in de "All Economy" versie) van dit moment. Het inchecken en boarden was vlekkeloos verlopen. Passagiers konden via 3 slurven toegang krijgen tot het toestel. 2 slurven liepen naar het benedendek en 1 slurf was aangesloten op het bovendek. Het feitelijke vertrek leidde tot bijna 3 kwartier vertraging. Om nog steeds onduidelijke redenen moest er een validatie van de "carry on bagage" (handbagage) worden uitgevoerd. Dat betekende dat het cabinepersoneel alle bagageruimten boven de passagiers moest openen en elke tas / koffer moest laten verantwoorden door één van de passagiers. Dat kostte dus echt veel tijd. Het personeel werkte zichtbaar onder stress. Je kunt je afvragen wat het zou betekenen wanneer er bagage zou worden gevonden die door niemand (in dat deel van het toestel) geïdentificeerd kon worden. Uiteindelijk kwam het bericht dat alles OK was en konden we opstijgen.

Het tijdstip van vliegen was voor ons perfect. Omdat we nu de nacht invlogen, konden we snel na vertrek in de slaapstand. Dat lukte redelijk goed en met af en toe een kleine onderbreking voor eten, drinken en beweging hebben we een uur of 7 achtereen kunnen slapen. De aankomst in Dubai was om 5.40 uur lokale tijd. Bij de de transfer van aankomst naar vertrek kwamen we weer door een beveiligingszone. De laptop moest even uit de tas en aangezet worden. Toen er tekens op het beeldscherm verschenen was het al goed. Gelukkig maar dat er iets verscheen want de laptop was in de vakantie juist defect geraakt aan het beeldscherm. Bij gate 229 moesten we een flinke tijd wachten. Op een gegeven ogenblik komt er beweging in de wachtende mensenmassa en ook wij maken aanstalten om op te staan. Zien we ineens dat vanaf die gate vlucht EK045 naar Frankfurt wordt geregeld. Hebben ze zomaar de gate gewijzigd. Ik kijk om de heen en zie in de verte EK055 Düsseldorf staan bij gate 230. Daar moeten we dus nu naar toe. Niet dat de kans groot is dat je in het verkeerde vliegtuig stapt maar je zult maar in het toestel zitten en de piloot horen omroepen "welcome ladies en gentlemen aboard flight EK045 to Frankfurt" Huh ?? Nou is het wel in Duitsland en relatief gezien "in de buurt van" maar ja onze auto staat in Düsseldorf.

Het 2e deel van de vlucht is maar ruim 5.000 km en we kunnen de route volgen via het scherm met vluchtinformatie. Bijna zonder schok of stoot landen we in Düsseldorf. We zijn snel van boord, langs de douane en wachten op onze bagage. Als die nu ook snel komt dan zijn we op tijd weer thuis. Nou dat loopt dus even anders. Bijna alle koffers en reizigers bij de bagageband zijn al naar huis en wij kijken nog verwachtingsvol naar de opening in de muur. Zouden de koffers wel zijn meegekomen uit Dubai? Of liggen ze bij de "sonder Gepäckausgabe"? Onze 2 knalgele koffers moeten nog komen en die hebben we echt niet over het hoofd gezien. Ons geduld wordt beloond en na 3 kwartier komen de koffers bijna als allerlaatste van de band.
De auto vinden we na enig speurwerk terug in P7 op de 6 etage. Op de heenreis hadden we het nummer van de parkeerplek in mijn mobiele telefoon opgeslagen maar die is (ook) defect geraakt. De terugreis met de auto gaat snel. Rechts rijden en rechts schakelen is binnen een paar tellen weer de standaard.

Om tien voor 5 rijden we de oprit op en zien dat zon en regen de laatste dagen alles in de tuin goed heeft doen groeien en bloeien. Op tafel liggen enkele gesorteerde stapels met post en kranten. Koffers in de gang. We zijn weer thuis.

• 08 Augustus 2010 - 16:27

Bouke En Marian:

Welkom thuis.

• 08 Augustus 2010 - 19:45

Herold:

Jammer dat de reis er weer op zit. Ik heb genoten van de verslagen, het was alsof ik er zelf bij was. Welkom thuis!