Geland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Geland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Geland

Door: familiezandhuis

24 Juni 2012 | Ierland, Dublin

De landing op Dublin Airport gaat vlot en het mooie weer dat we op Amsterdam Schipnol hadden is met ons meegereisd want het is hier stralend zonnig.

De knalgele beschermhoezen om onze koffers helpen ons snel de juiste te herkennen zodat we op weg kunnen naar Hertz om een huurauto op te halen. Het wordt niet een Opel Insigna maar een Renault Fluence. Koffers in de daarvoor aanwezige kofferbak, navigatiesysteem wel mee maar nog niet in werking.

Dus rijden we maar op de borden naar Dublin City center. Nou dat hebben we geweten in Dublin. Het lijkt Groningen wel. Een doolhof gebaseerd op een wirwar aan eenrichtingswegen.
We weten ons met hulp van een plattegrond naar een parkeergarage dichtbij het centrum te manoevreren.
Op de weg daar naar toe zien we bij toeval een uithangbord met "Gaiety". Dat is de naam van het theater waar we zaterdag een voorstelling van Riverdance gaan bijwonen. Dat weten we dus te vinden. De posters met de voorstelling die op 26 juni begint te lopen zijn net opgehangen.

Vanuit de parkeergarage lopen we door de straten waar nog volop actie is in bars, op terrassen, van straatmuzikanten en toeristen. Het is nog aangenaam warm en we maken alvast een kleine verkenningtocht door het centrum.
In de buurt van de Temple Bar vinden we een open portemonnee met rijbewijs, creditcard en nog enkele andere cards. Geld zit er niet meer in. Duidelijk een gevalletje zakkenrollen waardoor nu een jonge Duitse toeriste teleurgesteld door Dublin loopt en zich afvraagt 'Wass jetzt". We vragen de weg naar een politiebureau en blijken bij toeval op minder dan 200 meter van het hoofdbureau te zijn. We leveren de spullen daar af en hopen maar dat de eigenaar het snel terug zal ontvangen.

Op de weg terug naar de parkeergarage scoren we nog even een overheerlijk Italiaans ijsje. Het navigatiesysteem leidt ons feilloos naar het eerste overnachtingsadres. Het is inmiddels al bijna 11 uur wanneer we in onze kamer stappen.
Het einde van een lange dag.
Morgen weer vroeg op om via Dublin naar Rosslare Harbour te reizen.