Acclimatiseren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Acclimatiseren - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Acclimatiseren

Door: familiezandhuis

11 Juli 2010 | Australië, Sydney

Dag 1 hier Down Under was vooral wennen, jetlag overwinnen, korte verkenning van de directe omgeving. Het hotel ziet er prachtig uit en is prima gelegen dichtbij het centrum van Sydney. We kunnen de belangrijke bezienswaardigheden bijna allemaal te voet bezoeken.

Een tip van Frank opgevolgd en op zoek gegaan naar Woolworth en Dick Smith voor een "prepaid mobile phonecard" en een "reverse adapter Europe - Australia" (om onze electrische apparaten te kunnen gebruiken).

Op weg ernaar toe wennen aan het verkeer. Oversteken !!! Bij bijna elke oversteekplaats staat met grote letters op het asfalt "LOOK RIGHT" met een pijl. Helaas staat er soms ook weer "LOOK LEFT" en dat is de gevallen dat je een "ONE WAY" straat over wilt steken. Daar kan het dus zijn dat het verkeer alleen van links kan komen.

Snel nadat we het hotel verlieten en richting centrum liepen, passeerden we een zeer fraai ingerichte autoshowroom : de Bentley Sydney sales showroom !!
Nou daar zou je graag willen shoppen.
Een zeer fraaie Bentley om zo mee te nemen. Ik heb er nog wel even aan gedacht om er mee te nemen maar de kleur, een stuur aan de rechterkant en ook het prijskaartje achter de voorruit liet mij aanvankelijk schrikken totdat ik bedacht dat deze prijs in AUD was. Tja in EURO is dat toch een flink lager bedrag :-)

De poging om het mobiele nummer snel actief te krijgen verliep uiterst moeizaam. Het in gebruik nemen van een prepaid telefoonnummer is omgeven met een uitgebreide registratie van persoonlijke gegevens (NAW, paspoort, tijdelijke verblijfplaats,etc.). En dat viel niet mee want hoe kom je in een winkel snel aan gegevens als : postal code, suburb.
Bij activering via het telefoonnummer 1555 moest een digitale medewerker te woord worden gestaan. Uiteindelijk de mededeling dat "due to some technical problems activation would take 6 up to 16 hours". Dat was nou net niet de bedoeling. Maar ja op zondagmiddag / -avond was er niet snel een andere oplossing. Aan de overzijde van Woolworths zat een Vodafone shop. Die zou maandag geopend zijn. Dan daar maar binnen stappen. Nog even geduld hebben dus.

De concierge van het hotel wist ons te vertellen dat de finalewedstrijd van de WK om 04:30 uur op channel SBS uitgezonden zou worden. Het alarm zetten en wakker blijven.
In afwachting van de wedstrijd was er echter een zeer spannende etappe (naar Morzine) van de Tour de France te zien. Andy Schleck zien winnen terwijl bij Lance Amstrong na 3 of 4 ongelukkige valpartijen de wil om nog weer aan te sluiten was verdwenen door al dit onrecht.
Het was al na 02:00 uur dat de TV uit kon. Niet veel tijd om te slapen tot aan de finalewedstrijd :-)

• 13 Juli 2010 - 15:04

Marian:

hoi familie
    goede vlucht gehad lees ik hier.nu dus even de jetlag overwinnen,en dan kan het genieten beginnen.ik ga zeker jullie verslagen lezen om zo een beetje mee te genieten van jullie belevenissen.groetjes van marian.