Cairns de eindbestemming - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Cairns de eindbestemming - Reisverslag uit Cairns, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Cairns de eindbestemming

Door: familiezandhuis

02 Augustus 2010 | Australië, Cairns

We laten Mission Beach achter ons en reizen voorspoedig naar Cairns dat slechts 140 km ten noorden van ons ligt. Om 12 uur komen we bij de camping die we hadden uitgekozen. Helaas geen plaatsen meer beschikbaar met stroom. In de camper een alternatief opgezocht en een kwartiertje later hebben we een mooie plaats (102A) aan "Coconut Boulevard" op "Cairns Coconut Holiday Resort".

Prachtig weer en de luifel gaat uit. Snel een waslijn spannen want de was van vanochtend is nog niet goed droog. De stoeltjes en tafel worden opgesteld en het is tijd voor een broodje. De brochures voor uitstapjes liggen voor ons zodat we ons plan kunnen opmaken. Er is zoveel keuze dat het daardoor al lastig is. Bij de receptie hakken we de knoop door. Het plan is : morgen naar Michaelmas Cay snorkelen in het Great Barrie Reef en woensdag wandeltochten en een riviervaart bij Cape Tribulation & Daintree Rainforest.

We halen bij de receptie de spullen op voor minigolf. Het is 5 uur en we kunnen nog net voor de duisternis invalt de 18 holes spelen. De holes zijn lastig te bespelen omdat de ondergrond van kunstgras erg oneffen is. Naast de hindernissen in de vorm van heuvels, kuilen, stenen, houten paaltjes maakt dat het spelverloop onvoorspelbaar. De punten worden nauwgezet genoteerd waarbij de psychologische oorlogvoering wordt opgevoerd naarmate de wedstrijd naar het eind loopt en de koploper extra onder druk wordt gezet. Met veel geluk wordt Frank uiteindelijk winnaar, althans zo zien de nummers 2 en 3 dat. Hijzelf schrijft zijn overwinning toe aan kundigheid en afdwingen van kansen.

• 02 Augustus 2010 - 18:59

Nolda:

Brigit en Herman dat was dan een nederlaag voor jullie. Ik heb gisteravond nog een keer alle foto's bekeken. Voor mijn gevoel zijn de fotografen (de heren Zandhuis) echte professionals. Jammer dat ik niet vanaf het begin heb gereageerd. Toen Nicole me op de hoogte bracht van de site heb ik wel alles van de eerste 2 weken doorgelezen. Herman je hebt het ook geweldig geschreven. groet Nolda

• 02 Augustus 2010 - 19:56

Yvonne En Hans:

Wij zitten nu in Kroatië en lezen een aantal van de laatste verslagen. Een hotspot op de camping verschaft ons de mogelijkheid. ook wij moeten constateren dat de verhalen smeuïg lezen.
    Jullie hebben een mooie reis en maken veel mee. Nog een paar daagjes, geniet er maar lekker van. Veel plezier nog en een goede terugreis.

• 03 Augustus 2010 - 09:15

Marian:

wat gaat de tijd toch snel hé,geniet van de laatste dagen Australië.groeten uit Almelo van Bouke en Marian.