Hoogtepunten en dieptepunten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Hoogtepunten en dieptepunten - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Hoogtepunten en dieptepunten

Door: familiezandhuis

12 Juli 2010 | Australië, Sydney

Dag 2 begon nog voor het krieken van de dag (before the crack of dawn?) met een dieptepunt. Oranje verloor in de verlenging de finalewedstrijd van het WK tegen Spanje met 0-1. Geen commentaar. Daar zal in Nederland wel het nodige over nagepraat zijn.

Het was 07:00 uur toen we probeerden de slaap weer op te pakken. Ja het gebrek aan goede nachtrust betekende wel dat een groot deel van de ochtend verloren ging.

Een verfrissende douche en een snelle brunch deden wonderen. Opnieuw op pad richting centrum. De camera mee. Volgens informatie van de concierge zou vandaag een zonnige dag worden en er morgen meer kans op regen zijn.

Plan de campagne : Hyde Park, Queen Victoria Building - George Street - Dymocks (Australia's largest book store) - The Rocks. Bij The Rocks kregen we het eerste goede zicht op Harbour Bridge en Opera House.

Met deze fraaie en bekende bouwsels als achtergrond een paar persoonlijke portretten gemaakt. Al snel benaderd door andere mensen of ik even een foto van de familie / de groep wilde maken. "Sure no problem"
Ben je op vakantie word je zo weer aan het werk gezet :-D.

Langs de 5 pieren aan Circular Quay gewandeld en alvast foldertjes meegenomen voor een tochtje met een ferry. Dat met je meemaken. Op de voorgrond (achtergrond kun je het niet noemen) het vibrerende geluid van soort midwinterhoorn die door een quasi aboriginal werd bespeeld. Een combinatie van een raspend geluid uit de hoorn met bonkende opzwepende moderne house muziek (of iets dergelijks) moest mensen verlokken een foto te maken en een kleine geldelijke bijdrage als dank achter te laten. Het concept werkt wel moet ik zeggen.

Het Opera House bleef lokken en dus doorlopen. Heel imposant. Perfecte plek om leuke foto's te maken.
Even uitrusten op de trappen voor het Opera House een broodje nuttigen. Een prima idee vonden ook de zeemeeuwen die daar rondvliegen. Eerst kwam er eentje aangelopen. Toen een tweede. Je denkt die lust wel een stukje brood. KLOPT !!!! Gooi een stukje brood in de lucht en je weet niet wat er gebeurt. In "no time" 20 krijsende meeuwen op nog geen meter voor je neus.
Een naar mijn inschatting Japanse toerist zat vlak naast ons met een fraaie camera. Ik stelde voor nog eens brood op te gooien zodat hij actiefoto's kon maken. Dat vond hij een prima idee.
Zo gezegd zo gedaan. Met een paar stukjes brood werd "the battle over Britain" door deze meeuwen nagespeeld. Een ware luchtoorlog.
Aarzelend verdwenen de meeuwen toen ze "begrepen" ?? dat er geen brood meer zou komen.

Terug langs de Royal Botanic Gardens, State Library en Parliament House.

Wat opvalt in deze metropool is de zeer grote verscheidenheid van mensen en de continue stroom van veel mensen die als mieren in colonnes kriskras door elkaar naar hun bestemming lijken te gaan. Verschillende tempo's, mensen die ongeacht de kleur van het voetgangers verkeerslicht oversteken terwijl taxi's en bussen voort denderen. Dappere fietsers met helm op !! en die is ook hard nodig want met de slechte verlichting of ontbrekende verlichting is de kans veel groter dat ze een helm nodig hebben.

Tijd om even iets warms te nuttigen en op tijd op één oor om enige slaapschade in te halen.