Herenigd - Reisverslag uit Canberra, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Herenigd - Reisverslag uit Canberra, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Herenigd

Door: familiezandhuis

17 Juli 2010 | Australië, Canberra

De nacht in Canberra was KOUD!!. De combinatie van kou en vochtigheid trekt een zware wissel op het vreugdevolle moment van ontwaken. Een dubbele laag dekens maakt dat we toch goed kunnen slapen. De ochtendzon maakt dat de temperatuur buiten maar ook in de camper snel aangenamer wordt.

SMS contact met Frank en iets na tienen staan we op de parkeerplaats direct naast het C-block van B&G Hall. We gaan ontbijten in de eetzaal van B&G. We ontmoeten Madeline, die met ons deelneemt aan het ontbijt. De eetzaal hangt vol met vlaggen van alle landen van internationale studenten. Er zijn kook- en afwaseilanden. Langs de muren staan grote koelvitrines waar studenten een eigen mand met etenswaren kunnen opslaan.

Al snel komen meer studenten de eetzaal binnen en menig student is blij verrast Frank terug te zien. "Hugging" schijnt, zo te zien, een belangrijk onderdeel van de begroeting tussen bekenden te zijn.
Frank doet kort verslag gedaan van zijn reis naar Nieuw Zeeland en zijn plannen voor de komende weken in Australië.

Uiteraard krijgen we van Frank een korte tour door de verschillende gebouwen van B&G. Aansluitend lopen we over een groot deel van de campus. Een aantal plaatsen komen erg bekend voor omdat die door Frank uitgebreid zijn beschreven in zijn weblog. De herkenning geldt ook voor veel studenten waarvan we via Facebook en de vele fotoalbums al veel hebben gehoord. Een aantal reageert erg verbaasd wanneer we ze met hun naam aanspreken (you must be Madeline Hastings, Nolan Brice, etc.) nog voordat ze zich hebben kunnen voorstellen.

Aansluitend aan de wandeling over de campus gaan we naar het centrum Civic geheten. We komen langs Melbourne building en Sydney building. We zien op de achtergrond van ANU de Black Mountains met de Telstra Tower.
Canberra Centre is een groot winkelcentrum met een grote diversiteit aan winkels op 2 verdiepingen. Een erg moderne uitstraling van het gebouw en de vele shops met een strakke design met veel glas en buitenlicht.
Tijdens een kleine pauze verorberen we een ijsje volgens Italiaans recept. Een grote ijsco met 3 "scoops" (bolletjes) voor $ 6,80. Smakelijk smullen van smaken als "Wild Cherry, Forrest Berries en Chocolate, Strawberry, Snickers".

De zon begint onder te gaan en wanneer we terug lopen komt samen met de invallende duisternis de kou weer voelbaar terug. Een warme maaltijd sterkt ons voor de nacht. Morgen gaan we naar een oefenwedstrijd kijken tussen twee teams van B&G die Australian Football gaan spelen. Frank is gevraagd om als sportfotograaf op te treden.

Oh ja dat doet me er aan denken dat ik binnenkort ook een paar foto's bij onze verhalen zal plaatsen.

• 17 Juli 2010 - 17:13

Nicole:

hahaha ja we wachten met smart op de foto's! leuke verhalen! xx

• 17 Juli 2010 - 19:39

Marian:

hier in Nederland warm weer en daar bij jullie zo koud,dat is wel even wennen hé.ik wacht ook al lang op de foto's waar blijven ze?leuk voor Frank om zo spontaan begroet te worden door zijn medestudenten.was weer een leuk verslag om te lezen.