Hervey Bay springplank naar Fraser Islands - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu Hervey Bay springplank naar Fraser Islands - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Familie Zandhuis - WaarBenJij.nu

Hervey Bay springplank naar Fraser Islands

Door: familiezandhuis

25 Juli 2010 | Australië, Hervey Bay

Brisbane ligt snel achter ons. De snelwegen met 3, 4 en soms 5 rijbanen zijn in staat om het verkeer snel door te laten stromen. Dat wordt weer teniet gedaan door de vele plaatsen waar werkzaamheden aan de weg worden uitgevoerd. We komen nog langs Victoria Bridge en zien de plaatsen waar we gisteren waren even vanuit ander perspectief. Even buiten Brisbane zien we een informatiebord met daarop de plaats waar onze campertocht zal eindigen : Cairns 1691 km.

Na bijna 4 uur rijden komen we aan in Hervey Bay. In de verte zien we de oceaan en een deel van Fraser Islands. Deze plaats telt veel campings direct aan de oceaan. En zo te zien zijn ze goed bezet. Heel veel campers en heel veel toeristen op straat, wandelpaden en terrasjes. En dat allemaal bij stralend mooi weer en palmbomen. We melden ons bij de receptie en horen dat er mogelijk geen plaats is. Het is erg druk. De medewerkers onderzoeken alle mogelijkheden en geven aan nog één plaats zonder stroom te hebben. Dan blijkt dat onze camper te groot is. Intussen horen we dat er nog beperkt plaats is voor excursies naar “Fraser Islands”. Nog 4 plekken voor de 2-daagse tour. Die boeken we dus direct maar. Even later hebben ze nog een iets grotere plaats voor ons kunnen regelen.

Hans, de parkwachter, begeleidt ons naar de plek en helpt ons met het manoeuvreren zo dat we morgenvroeg – 07:25 uur worden we opgehaald – gemakkelijk weer weg kunnen. We moeten dan de camper buiten de camping parkeren. Hans is uitermate behulpzaam en helpt ons om nog een stroomaansluiting te krijgen. Hij haalt een langer elektriciteitssnoer en we hebben toch nog stroom. En de plek is perfect. We staan direct aan een vijver met veel verschillende soorten watervogels. Frank strooit een beetje vogelzaad en binnen een paar tellen komen ze aanvliegen. Ze eten bijna uit je hand. Er is ook onderlinge strijd waarbij enkele vogels hun lange kromme snavels als wapen inzetten.

We gaan de excursie voorbereiden want we gaan veel dingen zien en doen. We blijven overnachten op het eiland. De brochure belooft veel fraais. Morgen en overmorgen kunnen we het zelf beleven.